Kursus - 03/03-2022 i København

Facebook for kommuner anno 2022 – hvordan får du effekten? (København)

Kommunerne har brugt Facebook i mange år. Men det er blevet svært at tvinge effekt ud af brugen. Med dette kursus bliver du klædt på til at bruge Facebook, så du ikke spilder tiden, og så du får flyttet borgerne til noget positivt.

Velkommen på et 1-dagskursus, der hjælper dig med at sikre kommunens videre liv på Facebook. Du får den viden, du skal bruge om algoritmerne, hvordan du producerer indhold, modererer, annoncerer og bruger de formater, der giver mest effekt. Samtidig lærer du, hvordan du bedst laver koncepter for borgerinddragelse og tackler de svære sager og den negative kommunikation på Facebook.

Den erfarne kommunikationsekspert Benjamin Elberth tager dig gennem en række cases fra andre kommuner. Det gælder både kommuner, der har knækket koden med det gode indhold, den gode kampagne og løst udfordringer omkring borgerinddragelse på Facebook og kommuner, der har tacklet negativ kommunikation og shitstorms. Sammen deler vi viden om do's and don'ts og bliver klogere på, hvad der virker i praksis.

På kursusdagen vil Benjamin Elberth stille skarpt på følgende spørgsmål, der belyses ved hjælp af eksempler og udveksling mellem deltagerne og underviseren:

  • Hvordan knækker kommunen algoritmerne og får en Facebook-side, der har effekt og flytter noget?
  • Hvordan kan vi skabe indhold og formater og kampagner, der kan sikre målsætning om at informere, inddrage og måske tiltrække nye borgere til kommunen med Facebook?
  • Hvordan tackler vi shitstorms, brokkende brugere og digital chikane af både medarbejdere, andre borgere imellem og politikere håndteres på en professionel og konfliktnedtrappende måde?


Udbytte

Efter endt kursus vil du lettere kunne træffe beslutninger om jeres kommunikation på Facebook, du vil kunne poste og bruge det rette indhold, og du er blevet skarp på at håndtere en debat, inden tonen stikker af. Du vil også være bedre i stand til at hjælpe og rådgive dine kollegaer til at kunne håndtere frustrerede borgere og få drejet debatten over i en konstruktiv retning.

Målgruppe: Alle i kommunen, der arbejder med Facebook og borgerinddragelse.

Underviseren er Benjamin Rud Elberth, der igennem årene har rådgivet flere kommuner og offentlige myndigheder om Facebook.

Forplejning
Du får fuld og lækker forplejning på kurset. Denne inkluderer kaffe/the/vand ad libitum samt lækker morgenmad, frokostbuffet og eftermiddagskage.

Tilmelding - først-til-mølle ...
Grundet stor efterspørgsel foregår tilmelding efter først-til-mølle princippet. Book din/jeres plads allerede i dag og få styr på jeres borgerkommunikation på Facebook.

OBS. Vi kommer gerne ud til jer og holder kurset. Kontakt venligst vores kundeservice på 3110 7070 for nærmere information og få et godt tilbud.

 

2395,00 kr*

Pris pr. deltager (ex. moms)
(Normalpris: 2995,00 kr)
*Rabatten gælder kun ved tilmelding inden d. 03/02-22
Lær mere om:
  • Facebooks anvendelse af algoritmer
  • Moderering, annoncering og produktion af indhold til Facebook
  • Valg af formater, der giver mest effekt
  • Gode koncepter for borgerinddragelse
  • Håndtering af svære sager og negativ kommunikation på Facebook
  • Eksempler på cases fra andre kommuner, der er lykkedes med det gode indhold og har øget borgerinddragelsen
  • Cases fra kommuner, der har tacklet shitstorms 
  • Videndeling med hinanden om do's og don'ts - hvad har virket i praksis?
Mere Info
Om underviseren

Benjamin Rud Elberth Cand.mag. i dansk og kommunikationsspecialist

Benjamin Rud Elberth er specialist i digital kommunikation og sociale medier. Han rådgiver med udgangspunkt i firmaet Elberth Kommunikation, hvordan man skaber effekt med sociale og digitale platforme og udformer og styrer digitale strategier for politisk funderede organisationer, ministerier, regioner, kommuner og styrelser. Benjamin er efter mange års arbejde for bl.a. politiske partier, politiske organisationer, Statsminister og ministre specialist i at flytte holdninger med nettet og i at påvirke mediebilledet med digitale medier. Derudover er Benjamin tilknyttet Center for Information og Boblestudier under Københavns Universitet som Research Associate, gæsteforelæser på 12. år på Københavns Universitet i politisk digital kommunikation, digital lobbyisme og digital strategi og er facilitator af en række netværk både under Altinget og for offentlige organisationer. Benjamin er cand.mag. i dansk fra Aarhus Universitet og Master i Cross-Media Communication fra Københavns Universitet. Har udgivet håndbogen 'Digital Interessevaretagelse' i 2017 og bogen 'Fra Modtager til Medtager' i 2020 og bogen 'Valgkamp for politikere' i 2021.

2395,00 kr*

Pris pr. deltager (ex. moms)
(Normalpris: 2995,00 kr)
*Rabatten gælder kun ved tilmelding inden d. 03/02-22
Joomla SEF URLs by Artio