Kursus - 26/09-2022 i København

Konflikthåndtering for ansatte (København)

Når der er i perioder opstår lang ventetid på ekspeditionerne i fx Borgerservice, forældre ikke får den ønskede tid i tandklinikken eller en kunde er utilfreds, så vælger nogle borgere at afreagere direkte på medarbejderen. Skideballer og hårde ord uddeles både ved fysisk fremmøde og tit via telefonen - nogle gange endda med personlige trusler om vold. I visse tilfælde er problemet så grelt, at vagter må hyres ind for at passe godt på medarbejderne.

Det er hårdt at passe jobbet, når der både er travlt og borgerne er rasende eller frustrerede. Og den direkte chikane kan, ubehandlet, føre til både stress, angst, PTSD samt mindsket arbejdsglæde, hvis ledelsen ikke har fokus på dette eller medarbejderne ikke er klædt ordentligt til opgaverne i mødet med borgerne. Det kan forvolde stor skade på selve arbejdspladsen, når borgernær kontakt ender i 'slagsmål' og tidskonsumerende personsager.

Skaber et godt og mere sikkert arbejdsmiljø
I et job med meget borgerkontakt er effektive samtaleredskaber derfor et must. Det gode arbejdsmiljø forudsætter, at arbejdspladsen har det rette beredskab og en handleplan til rådighed til forebyggelse og håndtering af konfliktfyldte situationer.

Nyt kursus i konflikthåndtering gør det sjovere at arbejde ved skranken og mindre riskofyldt at tage snakken med en vred borger eller kunde. Du får indsigt i velafprøvede modeller for konflikthåndtering, du får gode samtaleteknikker og en handleplan for afdelingen. Plus nye, effektive redskaber til at bearbejde reaktioner, hvis chikanen/konflikten har fundet sted.

En stærk indsats rettet mod konfliktnedtrapning gøder jorden for et lavere sygefravær og sikrer også en højere grad af fastholdelse af personalet. Det sikrer også et bedre fokus på at løse selve kerneopgaven, så krudtet ikke bruges på 'alt det udenom' og man går trist hjem.

Om underviseren og om kursets form
Vibeke Manniche (læge, ph.d.) har mange års praktiske erfaringer med svære samtaler og er en meget erfaren underviser i emnet.

Dagen består af en vekselvirkning mellem teori, gruppedrøftelser og lærerige cases - du er desuden meget velkommen til at medbringe eksempler fra din egen hverdag til diskussion i undervisningen.

Målgruppe: Alle relevante medarbejdere samt ansatte i Borgerservice, jobcentre, kommunale tandklinikker og apoteker.

Kurset inkluderer fuld forplejning med morgenmad, frokost og eftermiddagskage samt vand/the/kaffe ad libitum.

Husk, at vi også gerne kommer ud og afholder foredrag/kursus om emnet hos jer selv. Kontakt os på kontakt@livakurser.dk eller på tlf. 31 10 70 70 for at få et godt tilbud og høre nærmere om muligheden.

2895,00 kr*

Pris pr. deltager (ex. moms)
(Normalpris: 3495,00 kr)
*Rabatten gælder kun ved tilmelding inden d. 26/08-22
Lær mere om:
  • Skab et godt og sikkert arbejdsmiljø
  • Lær samtaleteknikker
  • Få indsigt i velafprøvede modeller
  • Fastholdelse og lavere sygefravær for personalet
Mere Info
Om underviseren

Vibeke Manniche Læge, Ph.d.

Vibeke Manniche er læge, lægekonsulent og ph.d. i socialmedicin. Hun har særlig viden om socialmedicinske forhold, sygdom og forebyggelse samt stor erfaring med børns sundhed og velfærd. Hun har stort kendskab til sammenhængen mellem arbejdsmarkedstrivsel, sygdom og sygefravær - særligt i forbindelse med skånehensyn og indretning af arbejdslivet. Vibeke Manniche har i mange år beskæftiget sig med børn og unges sundhed og trivsel. Hun skriver og underviser ofte om emner som børns søvn, børns kost samt udsatte børn og underretningspligten. Hun har ligeledes mange års erfaring med sundhed på ældreområdet. Vibeke Manniche er forfatter til en lang række bøger og pjecer, herunder pjecen 'Søvn og ældre' og bøgerne 'Børns søvn - din lille sovetryne', 'Fedt nok - hjælp det overvægtige barn' 'Babytegn - En Håndbog' og "Alt om barnet".

2895,00 kr*

Pris pr. deltager (ex. moms)
(Normalpris: 3495,00 kr)
*Rabatten gælder kun ved tilmelding inden d. 26/08-22
Joomla SEF URLs by Artio